24 februari 2012

Dag 648: Kruikenzak

Mijn "schoonzusje" (vriendin van broertje van m'n vriend, aangezien we allemaal niet getrouwd zijn is het nog "schoonzusje") is verpleegkundige in opleiding. Ze doet het duaal en moet daarom ook regelmatig een nachtdienst draaien. Dat lijkt me geen pretje, want volgens mij ben je de dag erna gesloopt. En dat bevestigd ze ook.
Nu begon "schoonbroertje" erover dat ze op zulke momenten Ă©Ă©n is met haar kruik. En eigenlijk is ze altijd Ă©Ă©n met haar kruik, dus hij vroeg me of ik misschien een toffe hoes ervoor kon maken.
Super leuk dat hij dat vraagt, dus dat wou ik wel doen!
De opdracht: als het maar super schattig en zacht is!
Dus na een beetje plaatjes zoeken op internet kwamen we (schoonbroertje, vriend en ik) op dit katje

En ik was net begonnen aan een babydekentje voor mijn zus (ja ik word weer tante!! :D) met garen dat ik hiervoor niet kende maar bij Knottenwol heb uitgezocht, Phildar Aviso. Het is een mengsel van Acryl en Katoen, lekker dik en SUPER zacht! Dus ik ging weer terug (die spullen voor de deken had ik  2 dagen eerder gehaald) naar Knotten om wat bolletjes bij te halen voor een kruikenhoes en ben gelijk aan de slag gegaan. Natuurlijk had ik te weinig, dus de dag erna kon ik wĂ©Ă©r terug, maar uiteindelijk is dit het resultaat.

Is 'ie niet schattig? Ik had hem graag afgelopen weekend willen geven, maar toen we bijna in Houten waren (met de trein, vanuit Delft, dat is zo'n 2,5 uur) kwam vriendlief en ik erachter dat ie nog op het bureau lag. Lekker handig dus. Maar een geluk bij een ongeluk: "schoonbroertje" had de kruik meegenomen en we kwamen tot de conclusie dat hij niet zo passen! Het lintje zit te laag. Dus ik moest hem nog een beetje aanpassen en "schoonbroertje" is hem thuis op komen halen.

ik schrijf dit blogje op zondag 19/2, dus nu moet ik de zak nog aanpassen en weet ik nog niet hoe "schoonzusje" gaat reageren en heb ik ook nog geen foto van de zak in actie :P

0 reacties:

Een reactie posten